Monday, April 5, 2021

[NL] [Dagboek] een nieuw bladzijde

Maandag 5 avril

Vrolijk Pasen! 

Na een valse start, ik leer Nederlands op een gestructureerde manier. Voorheen ik heb gestudeerd de woordenschat zonder kennis van grammatica - vragen om problemen! Herkennen trefwoorden is prima, maar de functionele grammatica is essentieel voor begrijpen en communiceren. Een goede tip is ‘Houd een dagboek’ omdat je schrijft elke dag, daarom dit blog!  


Vandaag ik heb een wandeling gemaakt bij de rivier. Ik heb gezien schilderijen van schoolkinderen vieren een “Covid-Pasen” - het was heel lekker, maar ik kan niet wachten om terugkeren naar een leven.


New vocabulary:
een gestructureerde manier = a structured way

Voorheen = previously

Daarom = hence


No comments:

Post a Comment

[dagboek] Prins Philip overleden

vrijdag 9 april Ik voel me nicht goed :( Ik ben zeer benieuwd en ik weet niet hoe tot rust komen. Prins Philip is overleden vanochtend. Dit ...